Werkwijze
Het opbouwen en aansluiten bij een succesvolle pedagogische basis kan op verschillende manieren. Onze begeleiding begint bij het in kaart brengen van de lokale situatie en de wensen van deelnemers. Afhankelijk van deze inventarisatie bieden we verschillende trajecten aan.
​
Binnen eerdere trajecten zijn er accenten gelegd bij gelijkwaardig samenwerken, vertrouwen opbouwen, en ontmoetingen faciliteren.
Gelijkwaardig Samenwerken
Bouwen aan een stevige pedagogische basis kan alleen wanneer alle partners samenwerken op basis van gelijkwaardigheid. Met erkenning van ieders rol en deskundigheid. Dit is niet vanzelfsprekend en verdient daarom altijd extra aandacht. Bespreek deze samenwerking expliciet.

Vertrouwen Opbouwen
Cruciaal voor het toegankelijk maken van een pedagogische basis is onderling vertrouwen. Vertrouwen vraagt het hebben van een relatie. Een relatie begint met elkaar leren kennen en dat kost tijd. Neem de tijd om in een vertrouwensrelatie te investeren.

Ontdek de Ontmoeting
Het mogelijk maken van de spontane ontmoeting tussen ouders en opvoeders is een belangrijk element van het ontstaan van een pedagogische basis. Waar komen ouders? Wat is een fijne plek voor zowel ouder als kind of tiener? Welke factoren maken zo'n ontmoeting succesvol en wat legt de basis voor duurzaam contact.
